HAYMANA’YA BİR DARBE DAHA!..

Bu habere 950 kez bakıldı. Haberin eklenme tarihi: 13/04/2018
TEOG’un kaldırılmasının ardından liselere geçiş sınavları da kaldırılmıştı. Ancak nitelikli liseler sınavla öğrenci alacaklar. Liste açıklandı ve Haymana’nın adı maalesef yok!..
Eğitimde sıkıntılı bir ilçe olduğumuz malum. Okulların sürekli öğrenci kaybetmesi, öğretmenlerin ilçemizi tercih etmemesi veya gelenlerin de bir an önce gitmek istemesi, Haymana’da ikamet etmeyen öğretmenlerin verimliliği sürekli tartışıldı.
Liselere geçiş sınavı olan TEOG da geçen yıl kaldırılmıştı. Bundan böyle ortaokul öğrencileri evlerine en yakın liseye sınavsız gideceklerdi.
Ancak üst düzey ve başarılı liseler yine sınavla öğrenci seçecekler. Bunun içinde kontejanlarını belirten liste yayınlayarak sınavla alacakları öğrenci sayılarını belirledi.
Ankara’nın birçok ilçesindeki liseler sınav açarken, listede Haymana’nın olmaması dikkat çekti.
Geçtiğimiz yıllarda başarılı bir lise olarak görülen Nuri Bektaş Anadolu Lisesi’nin bile sınavsız öğrenci alması “Eğitimde nereye gidiyoruz?” sorusunu gündeme getirdi.
Artık ilçemizde ortaokulu bitiren öğrencilerin özellikle başarılı olanları ilçemiz dışındaki Polatlı, Gölbaşı, çevre ilçeler ya da Ankara’da okumaya gidecekler.
Hızla düşen öğrenci sayımız adeta dibe vuracak, ilçemiz büyük bir darbe daha alacak.
Çubuk, Gölbaşı, Polatlı, Nallıhan, Şereflikoçhisar gibi ilçelerin okulları listede yer alırken, Haymana ve Bala’nın ismi olmaması herkesi şaşkına çevirdi.
Dışarıdan lise öğrencisi alan Haymana, artık öğrenci alamayacağı gibi, ilçemizdeki başarılı öğrencileri de başka il ve ilçelerin okullarına gönderecek.
Büyük bir skandal olarak değerlendirilen bu düzenlemeye vatandaşların da tepkisi sert oldu!..
GÖÇ TAVAN YAPACAK
Hafta içinde gerek gazetemize şikayetlerini bildiren, gerekse sosyal paylaşım sitelerinde eleştirilerini dile getiren vatandaşlar şunları söyledi: “Haymana zaten sürekli nüfus kaybeden, ekonomisi daralan ve küçülen bir ilçe. Bir darbede eğitimden yememiz hepimizi büyük sıkıntıya soktu. İlçemize Türkiye’nin dört bir tarafından öğrenci geliyordu. İyi kötü ilçemize katma değeri oluyordu. Artık dışarıdan öğrenci gelmeyeceği gibi, ilçemizdeki öğrenciler de dışarı gidecek. Dolayısı ile göç kaybımız bir anda tavan yapacak. Siyasilerimiz ne iş yapıyor.” diyerek adeta isyan ediyorlar.
İlçe Milli Eğitim Müdürü Şükrü Kaya’ya konu ile ilgili düşüncelerini sorduk. Kaya yaptığı açıklamada: “Bu tamamen Milli Eğitim Bakanlığı’nın tasarrufunda gerçekleşen bir durum. Bu konuyla ilgili biz mevcut liselerimizin kontenjan durumları ve pansiyon durumlarını İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile paylaştık. İl Milli Eğtim Müdürlüğü de Bakanlık ile istişare ederek bu listeleri oluşturulmuştur.” dedi.
İSTİŞARELER YAPILMADI
Edindiğimiz bilgilere göre liste oluşturulmadan önce ve sonrasında konuyla ilgili okulların ve İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin düşüncesi sorulmadı. İlçemizde ki okul ve pansiyon sayılarımızın yeterli olmasına rağmen Haymana’nın hangi amaçla liste dışı tutulduğu bilinmiyor. Bu eğitim yılı sonunda ilçemizde yaklaşık 300 öğrencimiz ortaokuldan liseye geçecek. Bu açıklanan listeye göre mevcut öğrencilerimizin hemen hemen yarısı ilçemizden gidebilir ve yerine gelecek öğrenci yok.
GEÇ KALINMADAN YENİDEN DÜZENLENSİN
Özellikle siyasilerin konu ile ilgili atak yapmasını isteyen vatandaşlar, yeni bir düzenleme ile Haymana’nın da isminin listeye alınması için çalışma yapmasını, geç olmadan ilçemize yapılan bu yanlışın düzeltilmesini beklediklerini de sözlerine eklediler.
Haber: Hüseyin YILDIRIM
Bu yazıya toplam 16 yorum yapıldı.
  • Başlık : Bizim oğlan bina okur döner döner yine okur 19/04/2018 22:38:37
    Gönderen : Yusuf YILMAZ
    Onlarca insanın söylediği yalan ama senin gibi saygısız,hazımsız ve insafsız kişi doğru söylüyorsa şapka çıkartmak gerekir!Namazı niyazı bu işe katma saygılı ol.Şu namaz niyaz deyip din ile insanları kandıranlarla beni aynı kefeye koyma cehaletini bırak.Bu ülke zaten sahte dinciler (namazsız rantçı İslamcılar)ile Atatürk ile kafayı yeyip Atatürkçülükten malı götüren sahtekarlar yüzünden bu hale geldi.Sen beni anlamamışsın habire kendi bildiğini okuyorsun.Aslında sana cevap vermemem gerekir ama son olarak yazayım.Çünkü köşe bucak adını saklayıp,vurun abalıya yapan utanmaz ve....insanları adam yerine koymam.Delikanlıca adını yaz veya telefonum Hüseyin Bey ile Yavuz Bey`de vardır,karşılıklı konuşuruz,tanışmış oluruz.Ama ben delikanlıyım ismin sadece bende kalması şartıyla.Ola ki benim bilmediklerim olabilir.
  • Başlık : Yusuf Yılmaz 18/04/2018 23:16:49
    Gönderen : Haymanalı Bir Veli
    Yusuf Yılmaz, yaşını başını almış bir adam eğri otursa da doğru konuşmalı, dedim. Eksik yazmışım. Aynı zamanda bilmediği konularda konuşmamalı. Bilgisizce fikir ve kanaat telkininde bulunmamalı. Sizin yaptığınız gibi. Mesela alenen yalan söylememeli, iftira atmamalı. Sürgün edilen öğretmeni tanımam. Haymana`nın adını ateist öğretmen mi kötüye çıkardı? Yoksa pansiyonda erkek öğrencilere taciz iddiasıyla halen yargılanan Haymanalı eski müdür mü? Sana göre ateist öğretmen? Tacizden adli ve idari ceza aldığı halde Haymanalı diye okul müdürlüğüne bilerek atanan kişi değil. Bu kadar kör olabilir mi insan? Adınız Yusuf Yılmaz`sa olur! Bilmediğin konularda konuşma: Mesela Lağımpaşalı konusunda olduğu gibi. Ben kitabı okudum. Ama sana desem ki Lağımpaşalı kimdir? Yine yalan söyleyeceksin. Kitabı okumamışsındır kesinlikle. Buna rağmen yalan yanlış sözler etmekten geri durmuyorsun. Neden? Sen namazında niyazında bir adamsın, Allah sana yalanı mı emrediyor Yusuf Yılmaz? İnsan olan utanır.
  • Başlık : Merdi Kıpti Secaat Ederken Sirkatin Söylermiş 17/04/2018 07:16:36
    Gönderen : Yusuf YILMAZ
    Haymanalı Veli önce isimsiz ve uyduruk nick ile yorum yazarak Haymanalılara saygısızlık yapıyorsun.İsmini yazman için medeni cesaretin yok mu?İkincisi Haymana`nın adını kötüye çıkaranları(malum adamı)ne destekledim ne de övdüm.Senin acın Enver Yurtdaş ise o senin kişisel sorunun.Eski müdürü tanımıyorum.Ancak görevden alınırken bahsettiğin sonraki müdür Haymana`da dahi yoktu.Sürgün edilen kişi ile aynı ideolojiyi paylaşıyorsunuz ki,savunuyorsun.Görüşü ne olursa olsun bir devlet başkanına Lağımpaşalı diyen,terör ve ateizm propagandası yapan,öğrenciler oruç tutuyor diye Birgün Gazetesine ispiyon haber yapan birini savunman ve ondan özür dilememi beklemen kadar vahim bir durum olamaz.Biraz saygılı ol.Haklı yönlerin olabilir.Kişisel hınç,garez,kıskançlık ve hasetliğimizi umuma mal olmuş konularda sergilememeliyiz.
  • Başlık : Neden 16/04/2018 04:25:02
    Gönderen : Haymanalı Bir Veli
    Sayın Hüseyin Yıldırım. Başkalarının ikinci üçüncü yorumlarını yayınlıyorsunuz. Ama benim ikinci yorumumu neden yayınlamadığınızı merak ediyorum.
  • Başlık : Eğitim İş Bilmezlerin Elinde Can Çekişiyor -3- 16/04/2018 00:30:44
    Gönderen : Yusuf YILMAZ
    Sanırım 3. yorumum ulaşmadı, ben gönderdim sanıyordum. Bakan yetiştirmek Milli Eğitimde olmamalıdır. Başka alanlarda yazboz tahtası olsun ama, Milli Eğitimde asla ve asla olmamalıdır.Bunun büyük vebali,sorumluluğu ve günahı vardır.Tabi vebalden ve günahtan korkuluyorsa. Bir noktada özel okullara kıyak mı geçiliyor? Özel okulları da biliyoruz.Balgatta Çukurambarda bir özel okul var. Adı batsın söylemeyeceğim. Küçük çocuğumu 2 yıl verdim ve çocuğum çok şey kaybetti. Sonra devletin okuluna getirdim de çocuk öğrenci olduğunu anladı. Nerede psikopat ve dengesiz çocuk varsa, genelde özel okullar kabul ediyor ve diğer çocuklara zarar vermesini düşünmüyorlar. El insaf diyorum.
  • Başlık : Yazık 16/04/2018 18:56:02
    Gönderen : Göksel veli
    Gerçekten yazıklar olsun.2 yıl öncesine kadar o okul kolej gibiydi.El birliğiyle Haymanaya hizmet eden kişileri ayak oyunlarıyla iftiralarla tek tek yolladın İz.Hüseyin bey de yaptığı yayınlarla o süreçte o tetikçilerin ekmeğine yağ sürmüştür.
  • Başlık : SUÇLU 15/04/2018 05:40:09
    Gönderen : ŞAFAK BEY
    NİTELİKLİ OKUL OLMASI İÇİN TEOG- LGS DE 410 PUAN VE ÜSTÜ İLE ÖОRENCİ ALMASI GEREKLİ. HAYMANADA BU SEVİYEDE OKUL YOK.YANİ CUMHURBAŞKANI DA İSTESE O LİSTEYE HAYMANA`DAN GİRECEK OKUL YOK.BUNDA KİMİN SUÇU VAR DİYE ARAŞTIRMAYA DA GEREK YOK. SUÇLU HEPİMİZ.
  • Başlık : Eğitim İş Bilmezlerin Elinde Can Çekişiyor -2- 15/04/2018 08:21:08
    Gönderen : Yusuf YILMAZ
    www.kamudanhaber.net/meb/sinavla-ogrenci-alacak-okullar-listesine-tepki-var-anadolu-liseleri-h370662.html linkindeki yorumlarım: Milli Savunma Bakanı iken,ne zaman Milli Eğitimde yöneticilik yapmış ki adamı getiriyorsun Milli Eğitim bakanı yapıyorsun. Acaba bu kriter neye göre belirlenmiş?Okulların torpili referansına göre mi?Bilen, gören varsa gelsin bize de söylesin de mutmain olalım. Yazık şu eğitimin düştüğü hale bakın. Başta söylediğim gibi eğitim yerlerde can çekişiyor ve eğitimi Amerikan sisteminden kurtaracak birisine ihtiyaç vardır. Bu kişi de eğitim camiasında uzun yıllar öğretmenlik,yöneticilik yapmış birinin bakan olması ile mümkün olur. İş bilmeyen kişiyi bakan yapmak cinayettir,çocuklarımızı katletmektir.Böyle rezalet, böyle saçmalık olmaz.
  • Başlık : Eğitim İş Bilmezlerin Elinde Can Çekişiyor -1- 15/04/2018 08:18:50
    Gönderen : Yusuf YILMAZ
    www.kamudanhaber.net/meb/sinavla-ogrenci-alacak-okullar-listesine-tepki-var-anadolu-liseleri-h370662.html linkine yazdığım yorumlar:Evet, eğitim can çekişiyor. Bugün basında Ankara`nın bir ilçesindeki başarılı bir okulun (ilçenin ismini unuttum), ilçe sakinlerinin tepkisini basında okudum. Aynı Ankara Haymana Nuri Bektaş Anadolu Lisesi var (ki yüzde 80 üniversiteye girme başarısını gösteren bir Lise) Ama eğitim öyle acemilerin ve işbilmezlerin elinde ki, insanın ağlamaması elde değil.Bu eğitimi illaki Amerikan eğitime monte edecekler ya, durmadan eğitim ile oynuyorlar. Ama oynarken de çocuklarımızın geleceği ile de oynuyorlar. Eğer Milli Eğitim Bakanlığına kariyerine,eğitime olan katkısına göre değil de sıra ile sen de bakan ol düşüncesi ile bakan atanırsa olacağı budur.
  • Başlık : Birlik Olmayınca Dirlik de Olmaz. 15/04/2018 08:13:23
    Gönderen : Yusuf YILMAZ
    Sayın Hüseyin Yıldırın, Sayın Yavuz Çifçi Kardeşlerim. Ulusal ve başka portallarda karakter limiti 1000 diyorsa 1000 karaktere kadar yorum yazıyorum ve yorumun tamamı da yayınlanıyor. Sizin sistemde bir anormallik vardır. Yıllar önce de size hatırlatmıştım. Yorumun bitimine 150-200 karakter kala sistem yayınlamıyor. Bunu hatırlattıktan sonra, www.kamudanhaber.net/meb/sinavla-ogrenci-alacak-okullar-listesine-tepki-var-anadolu-liseleri-h370662.html linke iki yorum gönderdim ve yayınlamalarını rica ettim. Eğer yayınlamazlarsa buraya yazıyorum. Ayrıca Haymanalı Ahmet Hakan Kardeşime şunu diyorum, benim sıkıntım en büyük nedenlerinden biri de siz yorumunuzda yazmışsınız. "Birlik olmadan, dirlik olmaz". Tamam ben de zaten yıllardır bunu vurguluyorum.
  • Başlık : Bizden Olsun Çamurdan Olsun Anlayışından Kurtulalım 14/04/2018 06:10:30
    Gönderen : Haymanalı Bir Veli
    Bu anlayıştan kurtulmadığımız sürece bir şey olacağı yok. Haymana`nın kaplıcalardan sonra Türkiye`ye açılan yüzü Haymana Nuri Bektaş Anadolu Lisesinin ne hale getirildiğini düşünelim: Önce bir dizi alavereyle SONER ÇEKİ`yi müdürlükten etti İlçe Milli Eğitim. Başında kim vardı? Enver Yurttaş ve yaverleri. Bu kimin için yapıldı? .... ceza almış .... da olan Haymanalı bir hemşerimizi müdür yapabilmek için. Sonra ateist diye yazar bir öğretmeni doğru ya da yanlış soruşturmalarla cezalndırıp sürgün ettiler. Bence aşağıda yorum yapanlar, öncelikle de Yusuf Yılmaz bu kişilerden özür dilemeli. Yaşını başını almış bir hemşerimiz olarak Yusuf Yılmaz, eğri otursa da doğru konuşmalı. Yanlışta birlik olmaz. Haymanalı olmasa da dürüst insanlarla kolkola girmeli ve içimizde yanlış yapanlarla yolları ayırmalıyız, demeli. Haymanalı olsun da çamurdan olsun dediğimiz müddetçe hiçbir halt olmaz.
  • Başlık : Yusuf YILMAZ 14/04/2018 22:31:29
    Gönderen : Ahmet Hakan
    Sayın yusuf yılmaz planlamada ve süreçte sizin bilginiz olmazsa siz nasıl gidipte görüş bildirebilirsiniz. Bence önce gerçekleri görmek gerekir. Hizmet yerine bolca reklamın olduğu yerde birilerini çalışıyor zannedersin. Herşey kağıt üstündedir oysa. Ama bakarsın sosyal medyada boy boy resimler. Bizim kaybetme sebebimiz belli kardeşim. Vatandaş olarak birey olarak hangi tasin altına elimizi sokmuşuz. Hangi iş güzel olsun diye çabalamışız. Anca eleştiri başka bi halt yok. Ayrıca Enver bey o koltukta 10 yıl oturdu neyi değiştirdi. Gerçekci olun beyler. Birlik olmadan dirlik olmaz. Siyaseti bizden olsun oğlum kızım ise girsin diye görürsen asayişi kankam olsun bize ceza yazmasın diye görürsen milli egitimi 80 gün devamsızlık yapan öğrencimi okuldan atmasınlar diye aracı görürsen haymanaya yakisanida böyle görürsün. Taraf olmak yerine iş yapalim
  • Başlık : Yasa rustem baskan 14/04/2018 20:16:29
    Gönderen : Akpartili
    Yasa var ol rustem baskan haymana paris oldu sayende haymanaya yaptigin bu iylikleri unutmuycaz caddeye cikacak yuzun varmi .... pesinde gezecegine su haymananin haline bak atama baskandan ne bekliycez burdan gitme vakti geldide gecti bu kadar basarisiz ilce baskani kurumlar hepsi oyle milli egitim bankalar hastane otobusler aski fen isleri haymanada iyi olan ne var acaba kurumlar kendilerini basarili buluyomu haymanda ilce baskani degismeli tum yonetim degismeli kendi icin degil halk icin tum kurumlari belediyeyi izaya sokacak korkmayan savasci biri gelmedigi surece bu ilce duzelmez adama bi araba aldilar adam haymanayi peskes cekti butun kurumlar oyle bu haymanaliya yazik degilmi butungazetelerde haymana var sutu doken insani dinledinizmi yardimci oldunuzmu utanin senin yerinde olsaydim bi dk durmaz istifa ederdim Ilce baskani denen zat
  • Başlık : Haymana İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü`nün Büyük Başarısı 14/04/2018 08:55:30
    Gönderen : Haymanalı Bir Veli
    Tebrikler Haymana Gazetesi! Tebrikler Hüseyin Yıldırım! Haberinizle büyük bir yaraya parmak bastınız. Aynı zamanda Haymana İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü`nün nasıl büyük bir başarıya imza attığını da gösterdiniz. Evet! Haymana okullarının durumu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü`nün son sekiz hatta son dört yıldaki canhıraş çalışma ve gayretlerinin sonucudur. Haymanalılar olarak kapılarında kuyruk olmalı, onları el üstünde tutmalıyız. Onlar Haymana`daki okulların adını, yönetime getirdikleri müdürler aracılığıyla tüm Türkiye`ye duyurmak için ellerinden geleni yaptılar. Şimdilik bunlardan biriyle (Acaba tacizden ceza alıp da okul müdürlüğüne atanmış başkaları da var mı?) başardılar da. Malum Haymana Nuri Bektaş Anadolu Lisesinin adını, erkek öğrencilere cinsel taciz gibi bir olayla da olsa tüm Türkiye duydu. Bu Haymana İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü`nün en büyük başarısıdır. Nitelikli okul mu? Olmasa da olur. Onlar mutlu olsun yeter! Biz çocuklarımızı başka yerlere de göndeririz.
  • Başlık : Ne yazıkki 13/04/2018 05:02:50
    Gönderen : Uzaktan Haymanalı
    Haymana`da geçmiş seçimlerde akp`ye 70lerde oy çıkardınız bunun karşılığında Haymana ne kazandı birtane sayın peki neler kaybetti Askerlik şubesinden tutunda ceza evi kapanmasına köy yollarının delik deşik olmasından tutunda elektrik idaresinin kapanmasına varın birçok kurumun kapatılmış olması v.s Haymana dışında yaşamama rağmen ilçem adına üzülüyorum ama ne varki daha fazlasını hakediyorsunuz yanlışım varsa düzeltin lütfen.. şimdi seçim olsa bu sefer 80 kesin ileriki dönemde Haymana Polatlı`ya bağlı bir kasaba olarak yoluna devam edecektir bundan emin ola bilirsiniz.Tüm bunlara rağmen eğitimi takan hiç olmaz
  • Başlık : Ağlamayan Çocuğa Mammmaaaa Vermezler 13/04/2018 02:56:24
    Gönderen : Yusuf YILMAZ
    Birbirimizin ayağına vurup,birbirimize çelme takıp,hasetlikte,kıskançlıkta sınır tanımayıp,birbirimizi kötülersek,eğitimde de bizi sürklase ederler.Birbirimize hayrımız yok ki Haymana düşmanlarının bize hayrı olsun.Görüş sorulmadıysa ilçe M.E Müdürü kendisi gidip Ankara il Milli Eğitim ile,hatta Bakanlıkta görüşmeler yapması gerekmez mi idi?Gelen tekme vuruyor,giden tekme vuruyor yetmiyor,bir de Haymanalılar birbirinin kuyusunu kazıyor.Biraz hizmet yapıp,parlayan insanımızı,kıskançlık ve hasetlikten çamur atıp iftiraya tabi tutuyoruz,ondan sonra da Haymana için canını ortaya koyan öz Haymanalı sürgün edilir.İşler de Arap saçına döner.Enver Yurtdaş kardeşimiz buna bir örnektir.Nuri Bektaş Anadolu Lisesi başarılı olan bir okul idi.Okulla ilgili skandal olay Haymana`yı bu hale getirdi.Haymana`nın kaderi ile kimsenin oynamaya hakkı yoktur.